6 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ».

6 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ».

 

Празднование 24 октября/6 ноября.

Последний месяц осени знаменателен для православных христиан тем, что в этот период отмечает Церковь крупный религиозный праздник, посвященный чествованию Казанского образа Богородицы.

Однако это не единственная икона, которую вспоминают верующие в ноябре: согласно православному календарю, 6 числа значится как празднование в честь иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радость». По величине он гораздо менее крупный, нежели упомянутое выше торжество, но все же весьма знаменателен. Чем – расскажет данная статья.Общие сведения о святом образе Божией Матери «Всех скорбящих Радость»

Икона Божией Матери «Всех скорбящих Радость» принадлежит особому типу иконографии. Последний сформировался под явным влиянием тенденций живописи Западной Европы. Первый святой образ Богородицы, имевший такое наименование, был написан в XVII-м веке, а именно в 1683 году. Автором его явился Иван Безмин, трудившийся живописцем при дворе. Он следовал в своей работе европейскому стилю в искусстве. Эти данные нам предоставляют исторические документы, обнаруженные учеными. Кстати, тип иконографии, к которому относится икона, возник в нашей стране также в XVII-м столетии.

 (399x503, 240Kb)

Существует множество вариантов святого образа Богоматери «Всех скорбящих Радость». Так случилось, что иконописцы не пришли к единому мнению о композиционной схеме полотна. На одних иконах данного типа можно увидеть Пречистую с Богомладенцем на руках, другие – и их гораздо больше – радуют взор изображением одной только Богородицы без маленького Иисуса. Хотя, «одной», — это сказано не совсем верно. На иконе «Всех скорбящих радость» Дева Мария всегда находится в окружении ангельских созданий и больных людей, фигуры которых появились на святыне после 1688 года. Пресвятую Владычицу на иконе мы видим в полный рост, распространяющую сияние вокруг себя. Если присутствует на святом образе Младенец, то он изображается иконописцами обычно на левой руке своей божественной Матери. Над ними – облака, в которых написана Троица либо сам Господь. Богородица стоит также на облаке либо на полумесяце. В свободной руке Мария непременно держит один из следующих предметов – в зависимости от варианта иконы: хлеб, четки либо свиток.

Интересно, что икона «Всех скорбящих Радость» почиталась старообрядцами наравне с теми, кто пошел по пути реформ, проведенных патриархом Никоном в свое время. Было сделано множество списков с этого образа Пречистой иконописцами, ратовавшими за прежний порядок и уклад.

6 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ».

Прославление иконы Божией Матери «Всех скорбящих Радость»

Святое полотно с изображением Девы Марии приобрело широкую известность по всей Руси в 1688 году. В указанный срок произошло весьма знаменательное событие, связанное с семейством действовавшего в те времена патриарха Иова. Сестра последнего – Евфимия — сильно болела. Женщина страдала недугом, вылечить который врачи были не в состоянии. Жила она в столице, на Ордынке.

Как-то раз, проснувшись ранним утром, несчастная, пребывая в мучениях, стала с усердием молиться Господу Иисусу Христу и Деве Марии. Она от всего сердца просила Творца и Заступницу небесную о помощи. По окончании молитвы болящая вдруг услышала голос, назвавший ее по имени и велевший Евфимии обратиться к священнику храма Преображения на Ордынке, дабы тот пришел к страждущей в дом и принес с собою чудотворный образ Девы Марии «Всех скорбящих Радость», находящийся в указанной церкви. Богоматерь, а то была она, также рекомендовала сестре Иова помолиться перед святыней и обещала после этого исцеление от затянувшейся болезни.

Когда видение окончилось, Евфимия рассказала о нем своим родственникам. Те выяснили, что упомянутый в тонком сне храм на Ордынке действительно имеется, и в храме том есть икона Божьей Матери «Всех скорбящих Радость». Далее все сделали по инструкции, полученной несчастной во время странной дремы: священник принес святой образ в дом женщины, больная помолилась перед ним и оказалась совершено здоровой. Данное событие имело место быть 24 октября 1688 года. По новому стилю дата другая – 6 ноября. Именно поэтому мы и воздаем честь иконе Божией Матери «Всех скорбящих Радость» ежегодно в указанный день, отдавая дань памяти прославлению христианской святыни.

Спустя 23 года, в 1711 году с чудотворной реликвии была сделана копия. Инициативу в этом деле проявила великая княжна Наталия Алексеевна, взявши перед столь ответственным делом благословение духовенства. Готовый список с иконы «Всех скорбящих Радость» венценосная особа отвезла в Петербург. Там она поместила святыню в домашнем храме, освященном в честь Воскресения Христова. Эта церковь стояла близ дворца, в котором проживала княжна Наталия. Есть и другая версия того, как оказался список с чудотворной иконы Девы Марии в северной столице. Согласно ей, святой образ перенесли в эпоху властвования Елизаветы Петровны из Москвы. Он был поставлен в Божьей церкви, возведенной специально в честь иконы. Это предание гласит, что множество паломников съезжалось и сходилось со всех концов Руси в данную церковь, дабы поклониться чудотворному полотну и воздать перед ним свои молитвы Богородице. Есть мнение, что даже не список, а сама икона «Всех скорбящих Радость» очутилась в Московской столице.

Первое прославление данной иконы случилось в 1888 году, 23 июня. В тот момент святой образ хранился в заводской часовне. В этом месте он оказался, будучи пожертвован одним купцом по фамилии Матвеев. Купец же, якобы, нашел реликвию случайно – воды Невы принесли ее к побережью, а мужчина взял икону в руки.

Так вот, в упомянутый выше июньский день случилась страшная гроза. Разряд молнии попал в стену часовни, где находилась чудотворная икона «Всех скорбящих Радость». В итоге подавляющее большинство икон храма и внутренняя отделка церкви оказались сильно обожжены. Чудотворного образа Богородицы молния тоже не пощадила, однако последствия в данном случае были невероятные: вместо того, чтобы обуглиться, икона обновилась, изображение на ней посветлело, хотя прежде было темным от времени. После святыня сама по себе спустилась на пол. Шнур же, на котором висела икона, был обожжен. Рядом с местом нахождения святого образа стояла на земле кружка для подаяний. В результате происшествия она разбилась, а деньги высыпались. Из них 12 монет плотно прильнули к поверхности чудотворного полотна.

О событии этом быстро разнеслись по всей столице слухи. К иконе потянулись страждущие за исцелением. И очень многие получили то, что жаждали. К примеру, был такой случай чудесного выздоровления. Отрок Николай мучился от неизлечимого недуга. Он уже готовился к смерти, но в ночь на 3 декабря 1890 года услышал во сне голос, позвавший его по имени. Вслед за этим мальчик узрел саму Божью Матерь. Пречистая велела Николаю ехать в часовню «где упали монеты» и наказала никому не рассказывать об этой инструкции. В итоге мальчик и в самом деле получил в озвученном храме исцеление.

 (560x360, 320Kb)

Действующий храм — Церковь Пресвятой Троицы («Кулич и Пасха»), в котором находится чудотворная икона «Всех Скорбящих Радости с грошиками»

 (615x263, 166Kb)
Несомненно, что уже само наименование сего образа, «Всех скорбящих Радость», послужило причиной широчайшей его распространенности на Русской земле. Помимо первого московского образа насчитывалось не менее двух с половиной десятков чудотворных и местночтимых списков с этой иконы: в самой первопрестольной и в ее окрестностях, на берегах Невы и в Абхазии, в сибирском Тобольске и в Киеве, в Вологде и в Нижнем Новгороде, в иных городах, весях и обителях.

Душе русского человека особенно близок и понятен скрытый в названии иконы смысл — упование на Пречистую, неизменно спешащую утешить, облегчить скорбь и страдания людские, дать «нагим одеяние, больным исцеление»…

6 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ».
Богородица пишется на этой иконе в полный рост, обычно со скипетром в деснице и с Младенцем на шуйце, но иногда и без Него, с распростертыми руками, как на знаменитой «Всех скорбящих Радость» (с грошиками), в окружении припадающих к Ней бедствующих христиан и посланных для утоления их скорбей Ангелов, указующих на Приснодеву — источник неиссякаемой и всепобеждающей радости. Одеяние Пречистой на списках разнится: Она предстает то во славе, с венцом на главе и в ризах царицы, то в обычном для земных Ее дней плаще и белом плате.

Одно из стихотворений, переписанных царственными страстотерпцами в Тобольске:

Царица неба и земли,
Скорбящих утешенье,
Молитве грешников внемли:
В Тебе — надежда и спасенье.

Погрязли мы во зле страстей,
Блуждаем в тьме порока,
Но… наша Родина… О, к ней
Склони всевидящее око.

Святая Русь — твой светлый дом
Почти что погибает,
К Тебе, Заступница, зовем:
Иной никто о нас не знает.

О, не оставь Своих детей,
Скорбящих Упованье,
Не отврати Своих очей
От наших скорби и страданья.

(Гал. 6, 11-15; Лк. 16, 19-31). Притча о богатом и Лазаре показывает, что те, которые жили не как должно, спохватятся, но уже не будут иметь возможности поправить свое положение. Глаза их откроются и они ясно будут видеть, в чем истина. Вспомнив, что на земле много слепотствующих, подобно им, они желали бы, чтобы кто-нибудь послан был к ним из умерших для уверения, что жить и понимать вещи надо не иначе, как по указанию Откровения Господня. Но и в этом им откажется, ради того, что Откровение для желающих знать истину само удостоверительно, а для не желающих и не любящих истины неубедительно будет и самое воскресение кого-либо из умерших. Чувства этого приточного богача наверное испытывают все отходящие отселе. И следовательно, по тамошнему убеждению, которое будет убеждением и всех нас, единственное для нас руководство на пути жизни — Откровение Господне. Но там уже такое убеждение для многих будет запоздалым; здесь оно лучше бы пригодилось, да не у всех оно. Поверим, по крайней мере, свидетельству тамошних, перенося себя в состояние их. Сущие в муках не станут лгать; жалея нас, они хотят, чтобы открылись очи наши, да не придем на место их мучения. Об этом предмете нельзя так говорить, как говорим нередко о текущих делах: «авось, как-нибудь пройдет». Нет, уж то не пройдет как-нибудь. Надо быть основательно удостоверенным, что не попадем в место богатого.

(1 Фес. 1, 6-10; Лк. 11, 1-10). Господь дал молитву общую для всех, совместив в ней все нужды наши, духовные и телесные, внутренние и внешние, вечные и временные. Но так как в одной молитве нельзя совместить всего, о чем приходится молиться Богу в жизни, то, после молитвы общей, дано правило на случай частных о чем-либо прошений: «просите, и дано будет вам; ищете, и найдете; стучите и отворят вам». В церкви Божией так и делается: христиане все обще молятся об общих нуждах, но каждый частно излагает перед Господом свои нужды и потребности. Обще молимся в храмах по установленным чинопоследованиям, которые все ничто иное, как разъясненная и в разных видах изложенная молитва Господня, а частно, дома, всякий как умеет просит Господа о своем. И в храме можно молиться о своем, и дома можно молиться о своем, и дома можно молиться общею молитвою. Об одном только надо заботиться, чтобы, когда стоим на молитве, дома ли или в церкви, у нас на душе была действительная молитва, действительное обращение и восхождение ума и сердца нашего к Богу. Как кто сумеет пусть делает это. Не стой как статуя и не бормочи молитв, как заведенная машинка, играющая песни. Сколько ни стой так и сколько ни бормочи, нет у тебя молитвы, когда ум блуждает и сердце полно суетных чувств. Уж если стоишь на молитве, приладился к ней, что стоит тебе и ум и сердце привлечь сюда же? И влеки их, хотя бы они упорствовать стали. Тогда составится молитва настоящая и привлечет милость Божию и Божие обетование молитве: просите и дастся, исполнится. Не дается часто оттого, что прошения нет, а только просительное положение.

(1 Фес. 2, 1-8; Лк. 11, 9-13). Господь убеждает к молитве обетованием услышания, поясняя его сердоболием естественного отца, благосклонного к прошениям детей своих. Но тут же намекает на причину и того, почему иногда бывают не услышаны или не исполняются молитвы и прошения. Отец не даст детям камня, вместо хлеба, и змеи, вместо рыбы. Если же естественный отец не делает так, тем более не станет так делать Отец Небесный. А прошения наши нередко походят на прошение змеи и камня. Нам кажется, что то хлеб и рыба, чего просим, а Отец Небесный видит, что просимое будет для нас камень или змея — и не дает просимого. Отец и мать изливают перед Богом теплые молитвы о сыне, да устроит ему лучшее, но вместе с тем выражают и то, что считают лучшим для своего сына, именно, чтобы был он жив, здоров и счастлив. Господь слышит молитву их и устраивает для сына их лучшее, только не по понятию просящих, а так, как оно есть на самом деле для сына их: посылает болезнь, от которой умирает сын. Для тех, у которых все кончается настоящею жизнью, это не услышание, а делание наперекор, или предоставление лица, о котором молятся, его участи; для верующих же, что настоящая жизнь только приготовление к другой жизни, не может быть сомнения, что сын, о котором молились, заболел и умер именно потому, что услышана молитва и что для него лучше было отойти отсюда, чем оставаться тут. Скажешь: так на что же и молиться? Нет, не молиться нельзя, но в молитвах об определенных предметах всегда надо содержать в мысли условие: «если, Господи, Сам Ты находишь это спасительным».

Св. Исаак Сирианин и всякую молитву советует сокращать так:

«Тебе Господи, ведомо, что для меня полезно: сотвори же со мной по воле Твоей».

6 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ».

Перед иконой «Всех скорбящих Радость» молятся о выздоровлении от болезни, особенно туберкулеза, об утешении в скорбях.

,,Всех скорбящих Радосте и обидимых Заступнице, и алчущих Питательнице, странных Утешение, обуреваемых Пристанище, больных Посещение, немощных Покров и Заступнице, Жезле старости, Мати Бога Вышнего, Ты еси Пречистая, потщися, молимся, спастися рабом Твоим.»

6 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ».

Молитва первая:

О Пресвятая и Преблагословенная Дево, Владычице Богородице! Призри милостивным Твоим оком на нас, предстоящих пред святою иконою Твоею и со умилением молящихся Тебе; воздвигни нас из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми, и уврачуй язвы душ и телес наших. Не имамы иныя помощи, не имамы иныя надежды, разве Тебе, Владычице. Ты веси вся немощи и согрешения наша, к Тебе прибегаем и вопием: не остави нас Твоею Небесною помощию, но предстани нам присно и Твоим неизреченным милосердием и щедротами спаси и помилуй нас, погибающих. Даруй нам исправление греховныя жизни нашея и избави нас от скорбей, бед и болезней, от внезапныя смерти, ада и вечныя муки. Ты бо, Царице и Владычице, Скорая Помощница и Заступница еси всем притекающим к Тебе и крепкое прибежище грешников кающихся. Подаждь убо нам, Преблагая и Всенепорочная Дево, христианский конец жития нашего мирен и непостыден и сподоби нас Твоим ходатайством вселитися в Обителях Небесных, идеже непрестанный глас празднующих радостию славит Пресвятую Троицу, Отца и Сына и Святаго Духа, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

6 НОЯБРЯ ПРАЗДНОВАНИЕ В ЧЕСТЬ ИКОНЫ БОЖИЕЙ МАТЕРИ «ВСЕХ СКОРБЯЩИХ РАДОСТЬ».

Молитва вторая:

Заступнице Усердная, Благоутробная Господа Мати, к Тебе прибегаю аз, окаянный и паче всех человек грешнейший; вонми гласу моления моего, вопль мой и стенание услыши. Яко беззакония моя превзыдоша главу мою, и аз, якоже корабль в пучине, погружаюся в море грехов моих. Но Ты, Всеблагая и Милосердная Владычице, не презри мене, отчаяннаго и во гресех погибающаго; помилуй мя, кающагося в злых делех моих, и обрати на путь правый заблудшую окаянную душу мою. На Тебе, Владычице моя, Богородице, возлагаю все упование мое. Ты, Мати Божия, сохрани и соблюди мя под кровом Твоим, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

 (399x503, 240Kb)

Молитва третья:

О Пресвятая Владычице и Богородице, Высшая Херувим и Честнейшая Серафим, Богоизбранная Отроковице, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте! Подаждь утешение и нам, в погибели и скорби сущим; разве бо Тебе иного прибежища и помощи не имамы. Ты едина еси радости нашея Ходатаица, и я ко Матерь Божия и Мати милосердия, предстоящи у Престола Пресвятыя Троицы, можеши нам помощи, никтоже бо притекаяй к Тебе посрамлен отходит. Услыши убо и нас ныне в день погибели и печали пред Твоею иконою припадающих и со слезами Тебе молящихся: отжени от нас належащия на нас скорби и беды в сей временней жизни, не лишены же сотвори Твоим всесильным ходатайством и вечныя нескончаемая радости в Царствии Сына и Бога нашего. Аминь.

Икона Божией Матери Всех скорбящих Радость. Храм иконы Божией Матери «Всех Скорбящих Радость» на Большой Ордынке

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Всех скорбящих Радосте»

Кондак 1

Взбранной Воеводе победительная, яко избавльшеся от вечныя смерти благодатию от Тебе рождшагося Христа Бога нашего и Твоим Матерним пред Ним ходатайством, благодарственная восписуем Ти, раби Твои: яко имущая державу непобедимую, от всяких нас бед и скорбных обстояний свободи, зовущих:

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Икос 1

Ангел предстатель послан бысть с Небесе рещи Богородице: Радуйся, Благословенная в женах, предреченная Мати Христа, Сына Божия. Темже и мы, грехми обремененнии, надежду спасения в Тебе улучивше, умильно взываем Ти:

Радуйся, Божие ко грешным благоволение; Радуйся, кающихся пред Господем Богом крепкое заступление. Радуйся, падшаго Адама воззвание; Радуйся, слез Евиных избавление. Радуйся, греховную отъемлющая скверну; Радуйся, бане, омывающая совесть. Радуйся, рождшая Избавителя, беззакония наша милостиво очищающаго; Радуйся, всечудное всех к Богу примирение. Радуйся, мосте, воистину преводяй нас от смерти к животу; Радуйся, мир от потопа греховнаго спасшая. Радуйся, лествице небесная, еюже Господь к нам сниде; Радуйся, вина всех обожения.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 2

Видяще токи чудес, изливаемыя от святыя Твоея иконы, Благая Богородительнице, и разумеюще, яко Ты еси молящихся Благая Помощница, обидимых Заступница, ненадеющихся надежда, печальных утешение, погибших Взыскание, алчущих Кормительница, нагих одеяние, девственных целомудрие, странных Наставница, труждающихся помощь, слепых прозрение, глухих благослышание, больных исцеление, благодарственне вопием о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Тайну Твоего, Богородице, заступления людей, в скорби погибающих, уразумети хотяще, к Тебе прибегаем, о Мати и Дево. Ты же, яко Благая, научи ны разумети в защищении Благаго Сына Твоего милосердое промышление о спасении душ наших и очищение многих согрешений, да взываем Ти радостно:

Радуйся, обуреваемых тихое пристанище; Радуйся, сумнящихся известное утверждение. Радуйся, Едина Мати милосердия; Радуйся, скорая Помощнице сущим в бедах и напастех. Радуйся, скорбьми грехи наша очищающая; Радуйся, печалию наши немощи душевныя врачующая. Радуйся, суетныя радости презирати нас научающая; Радуйся, к вышнему миру ум наш возводящая. Радуйся, от любве земныя к Небесней Божией любви нас привлекающая; Радуйся, в самых страданиих наших утешение и благодатную жизнь нам подающая. Радуйся, обетование благ вечных; Радуйся, Ходатаице вечныя радости.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 3

Силою свыше укрепи мя, Благая Владычице, недугующа телом и душею, и посещения Твоего сподоби и промышления, мрак уныния и скорби, облежащии мя, отгоняющи, да, спасаемый Тобою, присно воспою Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Имущи богатство милосердия неизреченное, всем скорбящим руку помощи простираеши, недуги врачующи, страсти исцеляющи. Не презри и мене, Благая Владычице, на одре немощи моея низлежаща и вопиюща Ти:

Радуйся, милости сокровище многоценное; Радуйся, отчаянных едина надеждо. Радуйся, тела моего врачевание; Радуйся, души моея спасение. Радуйся, твердая крепосте немощных; Радуйся, изнемогающих Заступнице и укрепление. Радуйся, гнев Божий Твоим молением скоро утоляющая; Радуйся, страсти наша силою молитв Твоих укрощающая. Радуйся, слепых зрение, глухих слышание; Радуйся, хромых хождение, немых глаголание. Радуйся, болящих благонадежное посещение; Радуйся, яко Тобою, по мере веры, подаются благодатная исцеления всем немощствующим.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 4

Буря многих бед и напастей обдержит мя, и волнения уже не терплю. Ты же, яко Милостивая Мати Спаса моего и Бога, воздвигни руце к Сыну Твоему, молящи Его, да призрит на лютую скорбь сердца моего и воздвигнет мя из пучины отчаяния, вопиющаго Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышащи, Пресвятая Дево и Мати, Симеона праведнаго проречение: Тебе же Самой душу пройдет оружие, слагала еси в сердце Твоем вся глаголы сия, разумевающи, яко радость матерняго сердца о чадех многих печалей в мире сем бывает причастна. Темже, яко искушенней по всяческим и спострадати матерней скорби, могущей, взываем Ти:

Радуйся, радость миру — Христа Спасителя рождшая; Радуйся, мир от скорбей избавляющая. Радуйся, поношение Сына Твоего терпевшая; Радуйся, страданием Его спострадавшая. Радуйся, скорбных матерей утешение; Радуйся, чад их благодатное охранение. Радуйся, в бедах скорое нам заступление; Радуйся, заблуждших исправление. Радуйся, младенцев питание; Радуйся, юных наставление. Радуйся, Мати сиротствующих, Радуйся, вдов заступление.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 5

Боготочную Кровь Сына Твоего на Кресте за спасение наше изливаемую зрящи, яко Раба Господня, повинующися воли Отца, Иже на Небесех, нам образ злострадания и терпения явила еси, да и мы, в пещи искушений и бед сущии, вопием смиренно Богу: Аллилуиа.

Икос 5

Видя Тя Сын Твой и Бог, при Кресте стоящую с возлюбленным учеником и сердцем Ему сраспинающуюся, глаголаше: «Жено, се, сын Твой», и ученику: «Се, Мати твоя», всыновляя Тебе вся верующия в Него. Мы же, яко общницы скорби и страданий Сына Твоего, имеюще в Тебе Благую Матерь, на Тя все упование в скорби возлагающе, вопием Ти:

Радуйся, Мати рода христианскаго; Радуйся, усыновившая нас при Кресте Сына Твоего. Радуйся, Бога с человеки соединившая; Радуйся, верных Господеви сочетавшая. Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземшаго грехи мира; Радуйся, чаше, черплющая нам радость от Источника безсмертия. Радуйся, Споручнице спасения грешных; Радуйся, Взыскание погибших. Радуйся, нечаянная грешных Радосте; Радуйся, падших возстание. Радуйся, Целительнице всех немощей; Радуйся, утоление всякия печали.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 6

Проповедуют милости Твоя, Богомати, вси концы вселенныя ибо честным покровом Твоим покрывавши весь род христианский, о нем же присно молишися Христу Спасителю нашему и избавляеши от всех бед благонравныя и богобоящияся люди Твоя, верно вопиющия Богу: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия благодать светозарны от пречудныя иконы Твоея, Богомати, пред нею же со слезами припадающе, молим Ти ся: отжени облак нашедших на ны искушений, да вопием Ти радостно:

Радуйся, приносящая к Сыну Твоему и Богу моления верных; Радуйся, и Сама у Престола Сына Твоего присно молящаяся о нас. Радуйся, Предстательнице к Богу, мир от бед спасающая; Радуйся, Заступнице рода христианскаго, от Бога нам дарованная. Радуйся, древо благосеннолиственное, имже покрываются мнози; Радуйся, древо светлоплодовитое, имже питаются вернии. Радуйся, покрове миру, ширший облака; Радуйся, земле обетования, из нея же течет мед и млеко. Радуйся, ниво, растящая обилие щедрот; Радуйся, Подательнице всякия благости.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 7

Хотящи явити токи чудес от святыя иконы Твоея «Взыскание погибших», повелела еси, Владычице, в погибели и печали сущим молебная пения пред тою совершати и получившим исцеление — проповедати милости, ради тоя иконы явленныя, да не сокрыт будет источник благодатных врачеваний всем требующим. Темже и мы не таим Твоих благодеяний, но благодарственно прославляюще Бога, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 7

Новая купель Силоамская паче оныя древния явися, Пречистая Владычице, храм Твой, в немже поклоняемся чудотворней иконе Твоей: ибо не единою в лето и токмо первее входящим здравие тела подаеши, но всякий недуг и всякую язву душевную и телесную врачуеши с верою и любовию к Тебе прибегающих. Сего ради вопием Ти:

Радуйся, купель, в нейже вся скорби наша погружаются; Радуйся, чаше, еюже радость и спасение восприемлем. Радуйся, каменю, напаяющий жаждущия жизни; Радуйся, древо, услаждающее сланыя воды житейскаго моря. Радуйся, животворныя воды неистощимый Источниче; Радуйся, бане, омывающая греховную скверну. Радуйся, скорбей наших услаждение; Радуйся, печалей наших утоление. Радуйся, демонов попрание; Радуйся, врагов посрамление.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 8

Странники и пришельцы вси есмы на земли сей, по глаголу апостолову: беды от врагов, беды от сродник, беды от лжебратии терпяще в лишениих многих и скорбех. Ты же, Владычице, яко Благая Путеводительница, настави нас к тихому пристанищу и моли Сына Твоего прощению прегрешений нам прежде конца дароватися, да присно вопием Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Все житие наше на земли болезненно и печали исполнено от клеветы, досаждения, укорения и иных многовидных бед и напастей, немощствует бо тело, изнемогает и дух наш. К Тебе убо прибегаем, Богомати, пред пречистою иконою Твоею припадающе, исполни радости и веселия скорбная сердца наша, да вопием Ти:

Радуйся, Путеводительнице, к Небесному отечеству нас руководящая; Радуйся, Царице Неба и земли, врата райская нам отверзающая. Радуйся, Милостивная, нас милующая; Радуйся, Домостроительнице, житие наше добре устрояющая. Радуйся, руно орошенное, еже Гедеон предвиде: Радуйся, блаженное чрево, невместимаго всеми Бога вместившее. Радуйся, Неопалимая Купино; Радуйся, Нерушимая Стено. Радуйся, Живоносный Источниче; Радуйся, Цвете Неувядаемый. Радуйся, умягчение сердец злых; Радуйся, умиление благих.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 9

Всякая житейская в мире сем сладость печали бывает причастна: слава не стоит, богатство мимотечет, лепота и здравие увядают, друзи и искреннии смертию отъемлются. Услади убо наша скорби, благих Виновная, Твою нетленную дающи радость нам, вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя недоумеют, киими словесы скорбящия и погибающия утешати, но Сама, Владычице, возглаголи сердцам нашим утешение, благодати Твоея лучами облак скорби нашея и мрак уныния разгоняющи, да взываем Ти:

Радуйся, обрадовавшая надеянием на Тя всех христиан; Радуйся, Радосте и умирение миру. Радуйся, Подательнице Божественныя благости; Радуйся, Надеждо благ вечных. Радуйся, кораблю хотящих спастися; Радуйся, пристанище житейских плаваний. Радуйся, верная Хранительнице уповающих на Тя по Бозе; Радуйся, одеждо нагих дерзновения. Радуйся, Хранительнице всех и утверждение; Радуйся, всех верных ограждение и священное прибежище. Радуйся, помоще верно молящихся Тебе; Радуйся, светлое благодати познание.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 1

Спасти хотяй род человеческий от вечныя муки и непрестающия скорби, Человеколюбец Господь в приснодевственную утробу Твою вселися, и Тебе, Матерь Свою, дарова погибающим в помощь, покров и защищение, да будеши печальным утешение, погибшим взыскание, скорбящим радование, отчаянным надежда, вечныя муки Своим ходатайством избавляющая и к Небесному веселию приводящая всех, верно вопиющих Сыну Твоему и Богу нашему: Аллилуиа.

Икос 10

Стена еси девам, Богородице Дево, и всем к Твоему покрову прибегающим. Темже молим Тя, заступи, покрый и соблюди всех погибающих и безпомощных от искушений, озлоблений и бед, Тебе с любовию взывающих:

Радуйся, столпе девства; Радуйся, чистоты и целомудрия сосуде избранный. Радуйся, воинствующим на плоть целомудрием изрядное венчание; Радуйся, во иночестве благоскорбящим Подательнице вечнаго радования. Радуйся, пламень страстей изменяющая; Радуйся, мрак искушений прогоняющая. Радуйся, Наставнице целомудрия; Радуйся, чистоты ограждение. Радуйся, человеков исправление; Радуйся, Еюже от падения нашего возстахом. Радуйся, твердое веры утверждение; Радуйся, приятное молитвы кадило.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 11

Пение всеумиленное приносим Ти, раби Твои, Богородице, яко всесильней Заступнице рода нашего: утоли болезни к Тебе прибегающих, укроти гнев Божий, праведно на ны движимый грех ради наших, избави нас от всякия лютыя скорби и погибели, вопиющих о Тебе Богу: Аллилуиа.

Икос 11

Светоприемная свеща, углем благодати Божия возжженная, явися нам пречестная икона Твоя, Владычице, на освящение наше и утешение. Мы же, любовию чтуще и с верою припадающе к ней, вопием Ти:

Радуйся, сильным Твоим заступлением от всех бед нас избавляющая; Радуйся, от труса и потопа нас защищающая. Радуйся, от глада душевнаго и телеснаго нас снабдевающая; Радуйся, огнь росою молитв Твоих угашающая. Радуйся, от смертнаго губительства нас спасающая; Радуйся, в бранех крепкая Помощнице. Радуйся, от нашествия иноплеменных нас ограждающая; Радуйся, от междоусобныя брани охраняющая. Радуйся, плавающих легкое по водам прохождение; Радуйся, путешествующих добрая Водительнице. Радуйся, пленных свобождение; Радуйся, от належащаго праведнаго прещения Божия скорое избавление.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 12
Благодати залог восхотевши дати роду нашему, цельбоносную икону Твою явила еси нам, Богомати, от неяже токи чудес с верою приходящим источаются, недузи врачуются и скорби утоляются. Сего ради радостно о Тебе вопием Богу: Аллилуиа.
Икос 12

Поюще Твоя милости и чудеса, Богородительнице, хвалим Тя вси, яко твердую Предстательницу нашу, и со умилением поклоняемся Тебе, молящейся о нас, и просим: воздвигни руне к Сыну Твоему, да в сей жизни и по смерти нашей милосердие Его неотступно будет о нас, взывающих Ти:

Радуйся, непостыдное наше упование в житии и по преставлении нашем; Радуйся, уповающим на Тя мирен конец жития сего подающая. Радуйся, в день судный наша Надеждо и Защищение; Радуйся, Судии Праведнаго умоление. Радуйся, геенны вечныя избавление: Радуйся, Надеждо вечнаго спасения. Радуйся, ключу Царствия Христова; Радуйся, двере райская. Радуйся, мосте, к Небесем преводяй; Радуйся, всех кающихся грешников прибежище и Благая Заступнице. Радуйся, Ангелов Радосте; Радуйся, всех праведных Славо и Утешение.

Радуйся, Благодатная Богородице Дево, погибших Взыскание и всех скорбящих Радосте.

Кондак 13

О Всепетая Богообрадованная Мати, рождшая на радость Небу и земли Царя Христа, Бога нашего! Услыши глас скорбящих раб Твоих и, приемши сие малое моление наше, избави нас от всяких бед, скорбей и напастей: недуги наша исцели, клеветы потреби, всяку злобу и вражду отжени от нас и будущия изми муки о Тебе вопиющих: Аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

 

С праздником Друзья!

Мира, благоденствия, защиты Пресвятой Богородицы!

 

http://poleznosti.mirtesen.ru/blog/43393257650/6-NOYABRYA-PRAZDNOVANIE-V-CHEST-IKONYI-BOZHIEY-MATERI-«VSEH-SKOR

 

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *